Sebuah Bingkisan

Di kejauhan ini aku coretkan sebuah bingkisan yang menemaniku dikala malam sunyi… sebuah bingkisan yang mencerminkan rasa hati yang selama ini terpendam… bingkisan berkaitan dengan sebuah kehidupan yang penuh dengan persoalan…

Ketika angin malam menyapa… aku hanyut didalam kenangan silam… kenangan yang tak akan mungkin dapat aku lupakan… kenangan pada masa laluku… kenangan di alam persekolahanku… kenangan yang cukup indah… juga tak lupa kepada kenangan yang amat memeritkan hatiku… kenangan itu mengingatkan aku pada suatu kenyataan yang amat sukar untuk kuterima…

Di dalam kenangan di zaman persekolahanku yang cukup indah itu.. terkandung suatu kepayahan bagi ku… kepayahan untuk aku menerima hakikat akan sebuah pemergian… akan erti sebuah kehilangan… ya… kehilangan seseorang yang paling rapat denganku… seorang teman… seorang kawan.. seorang sahabat… hanya dia yang dapat memahamiku… namun apakan daya… segalanya seketika cuma… tidak akan kutemui lagi insan sepertinya… mungkinkah akan kutemui lagi insan sepertinya… sahabat sepertinya… mungkin ya dan mungkin juga tidak… siapa tahu apa yang akan berlaku pada hari esok… semua itu diluar jangkaan dan dugaan kita…

Posted on 9:48 PM by DaRk`PuRpL3 and filed under | 2 Comments »

2 comments:

Unknown said... @ May 19, 2009 at 5:16 AM

esok masih ada

DaRk`PuRpL3 said... @ May 20, 2009 at 3:10 AM

tau la esok tu masih ada.. kalau aku mati je.. esok tu dah tak ada lgi tuk aku faz..

Post a Comment